Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Miasta Europy
Menu Główne
Strona główna    Tatry    Karpaty    Alpy    Apeniny   Góry Dynarskie    " Inne góry"     Polska     Europa
   Podmenu

Widok z wieży na Hradec Kralove

Wieże katedry w Hradec Kralove

Renesansowy zamek w Litomyślu

Co nam pokazali Czesi w Czechach? W pierwszy dzień Praga. Zaczęliśmy nietypowo - spacerując po miasteczku studenckim idziemy do gabinetu krzywych luster - ponoć jednej z większych atrakcji Pragi. Fakt, można się trochę pośmiać z siebie. Gdy go opuściliśmy naszą uwagę przykuła wieża stylizowana na Eiffla. Poprosiliśmy o czas, aby na nią wejść. warto było -bardzo ładny i rozległy widok na całą Pragę, Stare Miasto i Wełtawę.

Potem już zawożą nas do starego miasta - malowane kamienice, obejrzenie zmiany warty, zwiedzenie Katedry św. Vita. Duża kolejka do wejścia, ale szybko mija. Typowy gotyk. Czas wolny spędzamy na piwku w jednej z tutejszych knajpek. Filująca co chwilę na nas kelnerka - to ponoć taki zwyczaj, pilnują, czy nie chcemy kolejnego.

Potem klasyka - spacer przez zatłoczony Most Karola z przeróżnymi artystami, potem jeszcze hejnał z oklaskami. Ot - Praga turystyczna - na ulicach widać, że to centrum turystyczne światowej klasy - wielojęzyczny tłum.

Potem odwodzimy dzieci do Borohradka - małej mieścimy, z którą mieliśmy wymianę, nic ciekawego do zwiedzenia.

Kolejne zwiedzanie to był Dvur Kralove nad Labem - bardzo duże ZOO, w sezonie atrakcją jest coś w stylu safari, podróż odkrytym autobusem wśród znajdujących się na wybiegu zwierząt typu żyrafa czy zebra. Teraz, przed sezonem tej atrakcji nie ma.

Ostatniego dnia byliśmy w Litomyślu - perle renesansu w Czechach - ładny renesansowy zamek, renesansowy rynek, renesansowy ratusz i klasztor, wszystko takie stare, renesansowe. Jedynie piwo piliśmy nie renesansowe. A na koniec Hradec Kralove - spacer po rynku i wyjście na wieżę katedry z ładnym widokiem na miasto. Ot to to, com zobaczył w Czechach - co mi pokazali Czesi.